18 Şubat 2015 Çarşamba

Siyah Buz-Becca Fitzpatrick

Herkese merhaba =) İlk kitap tanıtımı yapçağım yazım olucak ve son zamanlarda okuduğum,çok beğendiğim bir kitap "Siyah Buz".Bu yüzdende ilk olarak onla başlamak istedim.

Bu kitap Becca Fitzpatrick'in Hush Hush serisinden sonraki ikinci kitabı oluyor.Yazarımızın tüm kitaplarında olay akış yönü her zaman giriş bölümünde geçmiş olaylarla başlıyor sonra ilk bölüm çıkıyor karşımıza.İlk bölümde  günümüzden başlıyor roman ve çok farklı bir şekil haline geliyor.Sonunu kesinlikle tahmin etmeniz zor olucak ve buda romanı okuyucu için ilginç bir hale getiriyor.

Siyah Buz romanında anladığım en önemli şey "insanların bizim gözümüzde olduğundan çok farklı bir kişilikleri olabilceği ihtimalininde olması".Ana karakterlere ise Britt,Jude ve Calvin.

Britt'in verceği kararlar birçok kişinin ölümüne ve dağlardaki ölümlerin sorumlusunun bulunmasını  etkiler.Britt öyle kararlar verip hareket etmeliki daha fazla ölüm olmasın.Kendi bile ölüm döşeğindeyken düşünüp akıllıca kararlar vermek zorunda.

Öyle anlar varki romanda nefes almayı unutuyorsunuz desem yalan olmaz.Sadece öpüşme,bakışma bile sanki siz yaşıyormuşsunuz gibi kan akışınızı durduruyor.Olayların gelişmesiyle kitabın sonuna doğru böyle küçük bir sersemlik çöktü bana.Çünkü onları okurken hissettiklerim ve ya gerçek olsaydı neler hissederdim düşünceleriyle minik bir duygu fırtınası yaşadım.

Bütün bunların arasında,ölümle karşı karşıyayken,iki erkek arasında kalmak,yıllardır sevdiği adamla onu kaçıran adam arasında yapçağı tercih ve sonuçlarıda dağlardaki ölümlerle alakalı olunca işler çok farklı hal alıyor.Kitabı üç günde bitirdim ve keşke bitmeseydi dediğim favori kitap listeme baş sıralarda girdi bile.

-Aşık olmak hiç bu kadar tehlikeli olmamıştı.

Akıcı ve sade bir dille anlatılması ve olayların gelişme hızı kitapta birleştiğinden sanki ordaymış gibi hissedip,düşüncelerinizi "ben olsam napardım?"şeklinde yönlendiriyor.Ben bu kitabı okuduktan sonra dağcılık,ilkyardım ve hayatta kalma kitaplarından sipariş verdim hemen.Sevdiğim bir roman olunca kendimi tutamıyorum ve kitaptakilerle ilgili olabilcek başka kitaplarıda okuyorum.Onlarıda kargom gelip okuduktan sonra sizlerle paylaşıcam..

Kitap baştan sona kadar harika ama sadece sonunu sevemedim.Ben yazar olsam diye düşünüp farklı bir şekilde bitirebilceğim için sevmedim.Romandaki olaylardan dolayı sadece sonunda olan bir olay yüzünden kitabı kötü yargılamak yazarada romanada haksızlık olur ama fikrimi söylemesem içimde kalırdı.Kitap aşk,ölüm,kayıplar,kaçırılmalar,sırlar,katiller ve akrabalık ilişkilerinin birbirlerine bağlı olduğu efsane bir roman olmuş.Umarım sizlerde beğenirsiniz.
Bir sonraki kitap tanıtımında görüşmek üzere,iyi okumalar dilerim.

Becca Fitzpatrick sitesinde kitap için playlist yapmış ve her şarkıyı ayrı sevdim.Playlist;

http://www.beccafitzpatrick.com/#!black-ice-playlist/c1b0d

Ayrıca youtube'da book trailerda yapılmış,umarım filmide çıkar.
Book Trailer;

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder